Alla hjärtans dag - Blombukett tårta


Till alla hjärtans dag ville jag göra en tårta till min tårtälskande man och dagen till ära fick det bli en tårta i form av en liten rosbukett. 

Tårtan gjordes samtidigt som en gnällig (men helt bedårande) dotter hängde och klängde på mig så resultatet blev inte top-notch, men ändå rätt söt och framförallt god. :)

Tårtan är gjord på köpta ljusa bottnar, fylld med hallonkräm, vaniljkräm (glasscreme) och grädde. Den är spacklad med gräddsmörkräm och täckt samt dekorerad i marsipan. Jag knöt även ett litet sidenband runt om för att göra den lite festligare. 

Hoppas att ni får en fin start på den nya veckan!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)