Gravid - Vecka 17


Den här veckan är jag så fasligt trött. Sådär trött att jag somnar (eller däckar rättare sagt) på soffan utan att jag egentligen vill. Om tröttheten beror på graviditeten eller på det faktum att dottern har sovit väldigt oroligt den senaste tiden är ju svårt att säga - men troligen är det en salig blandning av allt.

Förutom att magen är svälld, en del otydliga rörelser (som lika gärna kan vara tarmar) och att jag behöver kissa oftare så känner jag mig väldigt ogravid just nu. Jag är väl inne i en så kallade spökvecka och det gillar jag inte. Jag vill känna mig gravid, jag vill känna rörelser regelbundet, jag vill få en stor mage och jag vill få börja gå till barnmorskan regelbundet. Jag vet att allt detta kommer och att det kommer snart - men snart är inte bra nog. Jag vill att snart ska vara nu! :) 

/En otålig och trött Ester


Kommentarer

  1. Känner igen den där känslan så väl, att verkligen inte känna sig gravid och oron det ger. Men snart är du framme vid allt det där med barnmorskebesök, rörelser och den stora magen och då vill du istället att tiden ska stanna upp :) Där är jag just nu, tiden går för fort och jag hinner inte med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att höra att man inte varit ensam med tankarna och känslorna! Nu har vi iallafall kommit så pass långt att jag känner buffar varje dag och det är jag såå tacksam för! Men förstår din känsla av att tiden går för fort - känns som att det lätt blir så när man har en liten hemma som tar mycket av ens uppmärksamhet. Veckorna går så mycket snabbare nu än när man väntade första barnet tycker jag!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)