Recept: Sega nutella cookies


När jag såg det här kakorna hos bakverk och fikastunder så var jag ju bara tvungen att testa receptet eftersom jag älskar nutella. Enligt receptet så skulle det bli kladdiga kakor men mina blev mer sega än kladdiga så jag väljer att kalla dem det. :) Jag tyckte inte att nutellasmaken var särskilt framträdande men kakorna var väldigt goda ändå! 


Sega nutella cookies (12 st)
2 st äggvitor
2,5 dl florsocker
0,5 dl kakao
0,5 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
0,75 dl nutella 

Vispa ihop äggvitor och florsocker. Rör ner kakao, mjöl, vaniljsocker och till sist nutella. Använd en sked och fördela smeten i 12 st klickar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i cirka 10-12 minuter. Låt svalna på plåten. 

Ät upp dem på en gång eller förvara i frysen till framtida sötsug! :)

Trevlig helg! /Ester






Kommentarer

  1. Toppen! Detta måste jag prova, de ser ju så goda ut!

    SvaraRadera
  2. Goda och sega!
    Stod inte grader eller vart i ugnen. Så tyvärr men blev några brända. Men lite lägre temperatur och kortare gräddningstid så blir dom toppen ! 200g 9minuter

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)