Miniontårta


Nu har jag äntligen fått prova på att göra en miniontårta! Jag fick i uppdrag att göra två tårtor till min brorsons 3-års kalas under midsommarhelgen och ett av hans önskemål var en miniontårta vilket jag jublade högt över - jag älskar ju minions! :) (Det andra önskemålet var en batmantårta)

Tårtan är gjord på ljusa köpta bottnar, fylld med hallonkräm och vaniljkräm, spacklad med grädde och täckt i hemgjord mmf (marshmallowsfondant), dekorationerna är gjorda i sockerpasta. Den silvriga ringen är penslad med ätbar och skimrande pulverfärg. 



Kommentarer

  1. Superfin tårta av Stuart. Den var säkert supersmarrig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)