Recept: Saftiga rabarbermuffins


Den här veckan tänkte jag tillägna rabarbern så om ni vill ha rabarber-inspiration så får ni passa på att kika in bloggen den här veckan. :) Först ut kommer ett recept på rabarbermuffins som är oerhört saftigt och gott! Jag har använt mitt recept på vaniljmuffins som grund. 

Rabarbermuffins

(12 st)

2 ägg
2 dl strösocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel
2 dl rabarber (i bitar)

Gör såhär
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och låt svalna. Rör ihop ägg och socker. Rör därefter i mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel. Blanda sedan i mjölk och smör och rör ihop till en jämn smet. Fördela smeten i muffinsformar och lägg några rabarberbitar i varje form. Grädda i 10-12 minuter. 

Lycka till!

Kommentarer

  1. Hittade din blogg idag och gjorde vaniljmuffins, väldigt fina ser dom ut, ska testas till eftermiddagskaffet, jag har letat efter receptet på citronfrosting, men Hittar inte, vad göra?

    SvaraRadera
  2. Muffinsen smakade jättegott och jag hittade till slut receptet på citronfrosting en, har sparat båda recepten. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt för ett sent svar! Så bra att du hittade receptet till slut och roligt att du gillade recepten! :) Ha en fortsatt fin vecka!

      Radera
  3. MMMM JA TACK och rabarber påminner om min idylliska uppväxt på landet när mamma bakade :) saknar det som f ibland

    Idag bjuder jag på unik New England inredning på bloggen :)

    Jag önskar fina dig en underbar midsommar med mycket fest :)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, rabarber är oslagbara barndomsminnen! :) Ha en fortsatt fin vecka!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)