Sytt en ny sufflett till en gammal emmaljunga-barnvagn


Nu är jag klar med ett projekt som har varit både tidskrävande och tålamodsprövande - nämligen att sy om tyget på suffletten till vår gamla emmaljunga-vagn. Som ni ser på bilden ovan (till vänster) så var den gamla suffletten väldigt solblekt, nästintill helbrun, medan resten av vagnen var svart så jag bestämde mig för att prova sy på ett nytt tyg över det gamla.

Jag köpte ett vanligt svart (och billigt) bomullstyg från IKEA, la tyget över den gamla suffletten och började att sy fast det för hand.. Jag klippte inte tyget förrän jag hade sytt fast halva första "sektionen", därefter började jag att klippa, nåla fast och sy en sektion i taget. När alla sektionerna var fastsydda så tog jag lite textillim och limmade fast vissa skarvar/kanter som var svåra att komma åt med nålen. 

Resultatet blev helt klart godkänt för att vara första gången - men jag vet inte om jag någonsin kommer att orka sy så mycket för hand igen, puh.


Hoppas ni får en fortsatt fin dag!

Kommentarer

  1. Hjälp vad duktig du är! :) önskar jag hade ditt tålamod:) kram

    SvaraRadera
  2. Men vilket kanonjobb!!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  3. Hej! :) Googla efter att sy om emmaljunga vagn... o ser att du sytt om exakt samma vagn som jag gett mig på! Och som sagt, vilket jobb! Nu har jag ordnat allt förutom sufletten och jag blir galen!! Hur lyckades du får till måtten på tyget???? / Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du också ska sy om vagnen! :) Haha ja, suffletten var ett svårt projekt... Jag hade inga mått överhuvudtaget utan jag sydde på tyget över det gamla för hand. Jag la alltså tyget direkt på och sydde fast, vek och klippte allt eftersom. På vissa ställen där det var omöjligt att komma åt med nålen så använde jag textillim. :) Lycka till! //Ester

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)