Världens bästa recept på Chokladfondant


Dagarna flyter samman, jag sover lite här och lite där och jag vet knappt vad som är upp och ner längre - det kanske är detta som kallas att vara höggravid?

Mitt i all denna förvirring och sömnbrist så har i alla fall ett enormt sötsug vaknat till liv så förra helgen kunde jag inte stå emot att göra dessa chokladiga- och beroendeframkallande favoriter! Receptet hittade jag på internet för något år sedan men kommer verkligen inte ihåg vart - kanske hos Arla? 

En av orsakerna till att jag älskar det här receptet (förutom att det blir så rik chokladsmak på dem) är att de går att förbereda långt i förväg. Jag har som längst provat att förbereda dem ett dygn innan för att sedan bara slänga in dem i ugnen innan servering - perfekt när man har främmande och inte vill spendera all tid i köket!

Obs: Förvara fondanten i kylskåp om du inte ska grädda dem på en gång. 


Det här får även bli mitt bidrag till -månadens sötsak- hos bloggen söta saker. Månadens tema är "något för alla" och det här är verkligen något för alla - i alla fall för alla chokladälskare!

Önskar er en fortsatt trevlig kväll och kommande helg!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)