En liten prinsesstårta på ett annorlunda vis


Under helgen som var så hade vi besök av mina föräldrar och jag bestämde mig för att slänga ihop en tårta i sista minuten. Att börja göra en tårta bara någon timma innan den ska ätas är inget jag rekommenderar egentligen eftersom tårtor alltid blir godare när de får stå och gotta till sig ett tag - men jag hade ett sådant stort "tårtmakar-behov" att jag inte kunde låta bli.

Som rubriken lyder är detta verkligen en liten tårta, bara 12 cm i diametern, men faktiskt precis lagom till 4 personer. Utseendet på tårtan är väldigt enkelt (om än lite tidskrävande) och inspirationen har jag fått från bloggen bake my day som gjorde en liknande tårta för något år sedan. 


Tårtan är gjord på ljusa bottnar, fylld med rårörda hallon och glasscreme (= vaniljkräm blandat med grädde), den är spacklad med grädde och täckt med löv och rosor av marsipan. 

Kommentarer

  1. Men så söt å vilken rolig ide!!!
    // Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  2. Men en sån underbar ide!! Tänk jag tycker att vanliga prinsesstårtor är så svåra att undvika veck på marsipanen! Och då är ju detta exemplaret lysande!!! :)
    Fin bäbismössa också! Börjar närma sig nu alltså... Mysigt!!! :))

    Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis - det är ett perfekt knep när man vill slippa vecken! :) Tack, ja det är verkligen mysigt!! Vi längtar väldigt mycket nu. :D Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Tack! :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  4. Du är en riktig bagarkonstnär :)! Vilket jobb! Fantastisk liten tårta. Ha en fin helg.

    Kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så mycket! Vad glad jag blev :) Ha en fin helg du med! //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  5. Det är ju lite synd att sätta kniven i en så rasande grann tårta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, tack! :)

      - Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  6. Vilken härlig blogg du har! Och häftig tårta :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)