Sytt en bebismössa i trikå


När man inser att det är mindre än 5 veckor kvar tills bebisen kommer så får man lite brått med att hinna med alla dessa småprojekt som man har tänkt att man ska göra. Ett av dem har varit att sy något gulligt av det här molntyget som jag köpte i höstas och först ut fick bli en mössa!

Den här kommer att få följa med till BB när det är dags sen men om den passar återstår att se - men jag har i alla fall sett till att mössan kan användas nedvikt eller uppvikt beroende på huvudets storlek och tyget i sig är väldigt stretchigt. . 

Ha en fin söndag!


Tyg: Trikåtyg från Ohlssons tyger
Mönster: Mitt eget


Kommentarer

  1. Åh, en sån gullig lite mössa det blev! :) Vad duktig du är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  2. Så söt!! Tror jag får anlita dig att göra lite syjobb åt mig ;)
    Plats"skålarna" kommer från Duni! Vet att vissa matbutiker tar in det märket så har du tur finns dom kanske i närheten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nja jag vet väl inte om jag är rätt person att anlita i så fall. ;) Tack! Då ska jag hålla utkik efter dem. Det är ju perfekt när man ska göra väldigt många efterrätter. :) Kram

      Radera
  3. Svar
    1. tack! :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  4. Hej! Vilken otroligt söt mössa. Jag har ett trikåtyg liggandes som jag skulle vilja sy något av. Vill du dela med dig av mönstret?

    // Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack så mycket! :) Jag vet inte riktigt hur jag ska rita/förklara på datorn men det finns en bra beskrivning på YouTube hur man syr mössor och jag tror att det finns länk till något mönster också, så kika in: https://www.youtube.com/watch?v=6CKv_8MuY2s

      Lycka till! :) //Fru Larsson

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)