Gravid, vecka 24-25


Nu är vi i vecka 25! Helt otroligt vad tiden går snabbt nu - jag glömmer till och med bort vilken vecka vi är i. Både i början och i slutet av graviditeten är man ju så nitisk med det och har stenkoll på exakta dagar men såhär mitt i graviditeten så blandas veckorna ihop till en salig röra. 

Hälsan har börjat dala lite nu. Sammandragningarna har kommit igång ordentligt och precis som förra graviditeten så får jag sd så fort jag rör på mig vilket betyder att det blir en hel del per dag. Men så länge som de inte gör ont eller kommer allt för regelbundet så tänker jag inte oroa mig.

Jag har, tyvärr, även börjat få mer och mer foglossning. Det är betydligt värre den här graviditeten än förra - så pass att jag, i samrådan med min barnmorska, har fått införskaffa ett foglossningsbälte nu. 

Utöver det så mår jag bra och njuter av en växande och sparkande mage. Bilderna är tagna i vecka 25 och det känns verkligen som att magen har börjat puta rejält nu, - eller vad tycker ni? Sanningen ligger ju trots allt i betraktarens ögon. ;) 



Kommentarer

  1. Visst har du ett put allt, jättefin!! :) För mig putar det däremot överallt nu, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :) Haha, åh, jag minns känslan så väl, man kände sig stor som ett hus där på slutet... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)