En beroendeframkallande smoothie


Denna ljuvliga smoothie har jag blivit helt beroende av. Det första som jag gör efter att jag har lagt dottern på kvällarna (ja, efter att jag har plockat undan alla leksaker och städat undan all disk dvs) är att göra mig en härlig smoothie. Den allra vanligaste varianten som jag gör är hallonsmoothie men ibland lyxar jag till det med färsk ananas, kokosmjölk eller något annat smarrigt. 

Jag kör alltid på känsla och mäter aldrig mängden när jag gör mina smoothies så det här receptet ges på en höft. :) 

Smoothie (till en person) 

2 dl lätt (eller vanlig) yoghurt
1 st banan
2 nävar frysta hallon 
Ev. vatten eller apelsinjuice vid behov

Mixa ihop allt till önskad konsistens och häll i lite juice eller vatten om smoothien känns för tjock. Servera i ett högt glas med sugrör och njut!



Ha en fortsatt fin kväll!


Kommentarer