Ärtpåsar med grötris


Mitt i denna underbara vårsol bjuder jag på ett av mina senaste syprojekt!

De här ärtpåsarna (eller ja, egentligen är det ju rispåsar) sydde jag till dottern i 1-års present. Jag valde att ha i grötris istället för ärtor eftersom det kändes säkrast så. Om en påse mot all förmodan skulle gå sönder så fastnar ett riskorn inte lika lätt i halsen som en ärta. 

Mina ärtpåsar blev ungefär 10 cm stora och tygerna kommer ifrån Panduro och från ett gammalt lakan.

Ha en fin dag!


Kommentarer

  1. Vad är det tänkt att hon ska ha dom till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att leka med. :) Hon älskar att kasta omkring med dem.

      Radera
  2. Men vad härliga färger, verkligen superfina och miljösmarta! :D

    SvaraRadera
  3. Jag älskar tygerna :) Vad har man dessa påsar till?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)